Da li je pripremanje hrane u mikrotalasnoj rerni zaista štetno?

Kako zadržati što više korisnih nutrijenata u namirnicama?

Da li je pripremanje hrane u mikrotalasnoj rerni zaista štetno?

21.09.2015 - 09:54
Zanimljivosti

Amerikanci mikrotalasnu rernu koriste preko 60 godina, a dosta dugo se smatralo kako je izuzetno nezdrava. Međutim, da li je baš tako?

"U suštini, pripremanje hrane u mikrotalasnoj rerni rezultira gubljenjem manje korisnih nutrijenata nego kad je u pitanju kuhanje ili prženje hrane", kaže za Hafington dr Gaj Krozbi, nutricionista sa Harvarda. 

"Mikrotalasna rerna koristi zagrijavanje suhom metodom, tako da nutrijenti poput vitamina B ili C ne izlaze iz hrane. Budući da je pripremanje hrane u mikrotalasnoj rerni traje jako kratko, nutrijenti su izloženi toploti mnogo kraće nego prilikom kuhanja ili prženja", pojasnio je Krozbi. 

I dok se neki nutrijenti gube na toploti, neki postaju još "moćniji". To se odnosi na primjer na antioksidans likopen koji se nalazi u krompiru ili paradajzu, kao i pak beta karoten u mrkvi. 

Kuhanje i prženje pak može oštetiti hemijsku strukturu hrane. 

"Svi procesi kojima se priprema hrana (mikrotalasna rerna, kuhanje, pečenje, prženje) smanjuje nivo vitamina. Koliko će vitamina hrana izgubiti zavisi od vremena i temperature", pojašnjava dr Don Šafner, profesor sa Radžers univerziteta u Nju Džersiju. 

Ali, koja metoda pripremanja hrane je najbolja, ukoliko želite zadržati što više korisnih nutrijenata u namirnicama? Sudeći prema Krozbiju, kuhanje na pari je najbolje, pogotovo ukoliko se radi o povrću. 

Dr. Suzen Niki, nutricionistica s univerziteta Visconsin-Medison, dijeli njegovo mišljenje. 

"Isjecite hranu na veće komade i kuhajte je na pari brzo prije serviranja. Kuhanje na pari i pripremanje hrane u mikrotalasnoj pećnici su najbolje metode brzog kuhanja."

"Sve zavisi od hrane, načina na koji se ona priprema itd. Ukoliko hranu kuhate u vodi, mnogo nutrijenata će ispariti. Ukoliko kuhate u mikrotalasnoj rerni, to kraje kratko, tako da će nutrijenti ostati u hrani", pojašnjava i dr. Apim Data, profesor biologije sa univerziteta Kornel.

Izvor: 
b92.net