Kako da tvitujete kao uticajni tviteraš?

Nekoliko dobrih savjeta

Kako da tvitujete kao uticajni tviteraš?

23.12.2015 - 12:05
Tehnologija

Kada se govori o uticajnim tviterašima, postoje različita mišljenja o tome šta njih čini toliko uspješnim na jednoj od najpoznatijih društvenih mreža danas. Neki tvrde da je to broj pratilaca, neki da je povjerenje koje oni uživaju kod njih, treći da je razlog to što ih prati profilisana ciljna grupa sa određenim interesovanjima.

Ono što je sigurno je da šta i kako oni tvituju značajno doprinosi njihovoj popularnosti. Upečatljiva i kreativna poruka može veoma daleko da stigne, a retvitovaće je i oni koji nisu direktni pratioci. Neke od najpopularnijih poruka, vijesti i informacija, koje su kasnije bile opšte poznate u javnosti, došle su upravo sa Tvitera. Osim privlačnog sadržaja i činjenice da dobar tvit treba da sadrži link, tarabe i manje od 140 karaktera, što zna većina onih koji imaju nalog na Tviteru, šta je to što još može da se uradi da tvit bude kvalitetan i dobar? Za one koji žele da se profesionalno bave društvenim mrežama i da ostvare uticaj na svoju ciljnu grupu, sajt NeoMobile.com nudi nekoliko dodatnih savjeta koji mogu pomoći da tvitovi budu još uspješniji.

Ne više od dvije tarabe po tvitu. Razlog je jednostavan – ako se uključi više taraba, tvit će izgledati kao spam. Izbjegavati sleng i skraćenice, jer često mnogi zaborave da ne poznaju baš svi određene izraze ili riječi koje svakodnevno koristimo u slengu. Nešto što je nama svakodnevni izraz i prepoznatljiva skraćenica, nekom drugom je nepoznata riječ. Zato je bolje izbjegavati ovo. Na primjer, umjesto „nnč” bolje je koristiti punu frazu „nema na čemu”. Simboli su dobrodošli, oni pomažu u racionalnom korištenju prostora i čine da tvitovi izgledaju čisto. Uvek je dobro ono što pomaže da se na Tviteru maksimalno uštedi prostor. Obavezno skraćivanje linkova, ne samo da mnogo ljepše izgleda, nego i ozbiljno štedi prostor. Servisi poput goo.gl ili Bit.ly mogu poslužiti da se linkovi svedu na pristojnu dužinu ispod 20 karaktera. Dobro je uvijek ostaviti dvadesetak karaktera za rezervu. Ovaj višak se uvijek može iskoristiti za dodatni sadržaj ili pominjanje, kao i za ključne riječi.

Da bi se motivisala publika da pročita i podjeli neki tvit, mnogo može da pomogne ono što je već poznato kao „call to action” ili poziv na akciju. Neki od stimulativnih i pozitivnih poziva koji se mogu koristiti u ovu svrhu su: „otkrijte”, „saznajte” ili „pogledajte”. Kao i u drugim porukama, i u tvitovima postoje riječi koje su važnije od drugih. Dobra stvar je što se one ovdje mogu naglasiti, a da to ne bude napadno i iritantno. Za to se jednostavno može koristiti zagrada „[ ]”.

Ne samo da se dobrim tvitovanjem može steći veliki broj pratilaca na ovoj društvenoj mreži, nego se ovo može odlično iskoristiti za promociju nekog proizvoda, kompanije ili biznisa, na pametan način. Za mnoge ovo danas postaje ozbiljna profesija, i to ne samo na Tviteru, a dokaz je i to što postoji sve više specijalizovanih obuka uz koje se postaje uspješan Community menadžer. Ovo je prilika za sve one koji možda još nisu pronašli svoj poziv, a aktivni su na društvenim mrežama i uživaju u tome.

Izvor: 
B92