Loša vlast, loš zrak: Kako je pohlepa za stanovima, autima i novcem, zatrovala Sarajevo

Zašto se Sarajevu guši u zagađenom zraku?

Loša vlast, loš zrak: Kako je pohlepa za stanovima, autima i novcem, zatrovala Sarajevo

03.12.2018 - 21:10
Politika

Zagađenost zraka u Sarajevu je opasna po zdravlje stanovništva! Alarmantno jeste, ali ništa "strašno" jer nema proglašenja vanrednog stanja, niti bilo kakve sistemske a ne, ad hoc reakcije na ovaj, ozbiljan problem koji doslovno guši Sarajevo. Zašto Sarajevo ima zagađen vazduh, među najzagađenijim u svijetu, kada nema gotovo nikakve industrije?

Koridor za strujanje vazduha u Sarajevo, jednostavno, ne postoji. Divljačka gradnja koja je, nekoliko decenija, Sarajevu oduzela bilo kakav arhitektonski poredak, ali i osnovne ekološke standarde, uzima sve veći danak u glavnom gradu BiH koji je, nakon čiste vodd, ostao i bez čistog vazduha.

Stotine novih zgrada uz samu sarajevsku kotlinu, koje su gradili tajkuni uz pomoć raznih nivoa vlasti, zatim na desetine hiljada kuća bez dozvola, koje je vlast pretvarala u glasače, držeći im "dozvole" u ladicama a obećanja na stolu, zatrovale su glavni grad BiH i od njega napravile najzagađeniji prostor na svijetu. Jučer i danas, Sarajevo ima najgori indeks zagađenja na cijeloj zemaljskoj kugli!

Pored divljanja svake vrste stanogradnje, koja je u Sarajevu uzela razmjere Mumbajija, Sarajevo truju i automobili, odnosno auto-otpad koji u BiH "prolazi" tehnički pregled jer su korupcija i profit, važniji od zdravlja stanovništva. Tako na sarajevskim cestama, dnevno, možete vidjeti na stotine automobila iz čijih auspuha, doslovno, izlazi crna čađ, ali ih policija ne zaustavlja, ne kontroliše, niti isključuje iz saobraćaja.

Problem zagađenog zraka u Sarajevu je narastao na kolosalne razmjere i ne čini se kao lako rješiv na kratkoročne, populističke staze. Toplovod Kakanj-Sarajevo, bio bi jedan od strateških rješenja ali i za njegovu izgradnju treba vremena.

Dodatno je potrebna i revizija divlje i druge vrste gradnje raznih stambenih naselja u Sarajevu, odnosno krivična odgovornost onih koji su dijelili urbanističke dozvole za izgradnju nekoliko stotina zgrada uz sam vazdušni koridor koji (ne)protiče kroz glavni grad BiH.

Nadalje, potrebno je pokrenuti ozbiljnu reviziju sistema registracije auta, odnosno "prolaska" tehničkog pregleda jer upravo na tom mjesto, desetine hiljada neispravnih i štetnih automobila završe na sarajevskim cestama i zagađuju okolinu. 

Rijetki su gradovi na svijetu koji dozvoljavaju da, u sred grada, voze automobili koji ispuštaju čađave tragove ili koji su stari više od 30 godina, bez ikakve tehničke ispravnosti. EU takva vozila šalje na otpad uz obavezu vlasnika da plati uništavanje takvih, opasnih i štetnih stvari. U BiH se taj otpad uvozi te se ne treba čuditi zašto se SArajevo, doslovno, guši u zagađenom vazduhu.

Taj zagađen vazduh, zagadili su upravo ljudi: vlast koja je dopustila ponašanje bez ikakvih pravila i sistema (od gradnje do automobila), odnosno "građani" koje niko ne kažnjava jer truju vazduh, rijeke, okoliš...

Dok god postoji obostrani interes po sistemu: mi ćemo vama glasove da uništavate državu, a mi vama dozvolu da trujete okolinu, do tada neće postojati ni zakoni, niti oni koji ih sprovode kako bi se suzbilo uništavanje supstance koju je, očito, zahvatila politika. Zato je zrak u Sarajevu zagađen.

 

Izvor: 
BNN.BA