B7 za ljepotu

Važan ne samo za zdravlje, nego i ljepotu

B7 za ljepotu

12.08.2015 - 13:00
Ishrana

Ako bi se među vitaminima tražio onaj koji je važan ne samo za zdravlje, nego i ljepotu, onda bi izbor sigurno pao na biotin ili vitamin H. Ime biotin dobio je od grčke riječi 'bios' (život), a s obzirom da ublažava promjene na koži nazvali su ga i vitaminom H (od njemačke riječi 'haut' – koža), ali je ustvari riječ o vitaminu kojeg na osnovu osobina stručnjaci svrstavaju u grupu B i nazivaju ga B7.

Njim obiluje džigerica, jaja, kozije mlijeko i jogurt, pivski kvasac, povrće (paradajz, luk, cvekla, kupus, špinat, blitva), mahunarke, kikiriki, badem, šampinjoni, voće (avokado, banane) a ima ga i u listovima borovnice i divljih jagoda.

S obzirom na to da ga sintetišu baketrije u debelom crijevu, organizam ga po pravilu obezbjeđuje asposrbcijom iz sistema za varenje.

Brojna istraživanja pokazuju da je biotin izuzetno važan za metabolizam proteina, masti i ugljičnih hidrata i uključen je u biosintezu masnih kiselina i sintezu nekih aminokiselina. A, s obzirom na to da se koža, kosa i nokti uglavnom sastoje iz rožnatog materijala keratina, biotin obezbjeđuje čvršću strukturu noktiju i kose. U prilog tom, ide podatak jednog istraživanja u kojem su stručnjaci, pacijentima s krtim noktima davali 2,5 mg biotina. Nakon 6 mjeseci, utvrđeno je da su im nokti postali čvršći za 25%.

Osim toga biotin sadrži i sumpor koji učestvuje u sintezi proteina kolagena, koji obezbjeđuje čvrstu strukturu kože, ima sposobnost da je zaštiti od zagađenja iz spoljašnje sredine, usporava proces starenja i blagotvorno djeluje u slučaju ljuskanja i perutanja kože, seboreje vlasišta i ragada u uglovima usana.

Nedostatak ovog vitamina prepoznaje se po gubitku kose, suhoj koži koja se peruta, ispucalim usnama, oteklom i bolnom jeziku... a može da bude i posljedica liječenja antibioticima, antikolvulzivima, čašice više...

Zvanično, dnevne potrebe za biotinom nisu utvrđene, ali je preporuka da se uzima od 30 do 100 mikrograma dnevno. U slučaju da se koriste antibiotici ili da je život stresan, ta bi količina trebala da bude veća. Orjentacije radi, 100 g džigerice sadrži 102 mg biotina, sojinog brašna 63, žumanca 54, oraha 37, kikirikija 31, sardina 21, badema 17, mrkve 3...

Stručnjaci ističu da vitamin ljepote efikasnije djeluje u slučaju da u organizmu ima dovoljno vitamina B12 kao i minerala magnezijuma.

Izvor: 
ljepota.ba
Tagovi: