Njabolje voćke - smokva

Bilo svježa ili sušena, smokva je bogata brojnim vitaminima

Njabolje voćke - smokva

09.06.2015 - 13:32
Ishrana

Sočna i slatka smokva jedno je od prvih voća u kojemu su naši drevni preci uživali. Na Bliskom Istoku pronađeni su ostaci smokava starih preko 11 hiljada godina. Moguće je da su ljudi uzgajali smokvu prije pšenice, ječma i mahunarki. Zrela smokva ima oblik zvona ili kruške, sa sočnim mesom u unutrašnjosti.

Zdravstvene blagodati

Unatoč niskoj kaloričnosti (samo 74 kalorije na 100 g), smokva sadrži topiva prehrambena vlakna, minerale i vitamine. Svježe su smokve cijenjene zbog obilja antioksidansa kao što su karoteni, tanini, lutein i klorogenska kiselina.

Povrh toga, svježe smokve sadrže visoke količine antioksidanskih vitamina kao što su vitamin A, E i K. Antioksidansi nas štite od slobodnih radikala čije razorno djelovanje može dovesti do prijevremenog starenja, demencije, srčanih bolesti i karcinoma. Ujedno, istraživanja ukazuju da klorogenska kiselina uravnotežuje razinu šećera u krvi.

Smokve, kao i druge namirnice bogate vlaknima, pomažu u mršavljenju i održavanju željene težine. U smokvama su pronađeni i spojevi s antikarcinogenim djelovanjem - benzaldehid i kumarini.

Preliminarna zdravstvena istraživanja su potvrdila potencijalno djelovanje ovih spojeva na karcinome prostate i kože. Smokve rješavaju problem kurjih očiju i bradavica.

Preko noći, stavite napola prerezanu svježu smokvu na bolno mjesto. Ujutro uklonite smokvu i operite stopalo u vrućoj vodi.

Nakon toga pokušajte ukloniti kurje oko/bradavicu. Teži slučajevi mogu zahtijevati i do pet noćnih liječenja.

Što sadrže smokve?

Hranjive tvari u smokvama na 100 grama:

  • Ugljikohidrati 19,18 g
  • Bjelančevine 0,75 g
  • Masnoće 0,30 g
  • Vlakna 2,9 g
  • Folacin 0,06 mg
  • Niacin 0,4 mg
  • Piridoksin 0,11 mg
  • Pantoten 0,3 mg
  • Vitamin C 2 mg
  • Vitamin K 0,05 mg
  • Kalij 232 mg
  • Kalcij 35 mg
  • Magnezij 17 mg
  • Cink 0,15 mg
  • Bakar 0,07 mg
  • Željezo 0,37 mg
Izvor: 
alternativa-za-vas.com
Tagovi: