Zdrava hrana, pogrešna priprema

Greške koje pravimo

Zdrava hrana, pogrešna priprema

20.06.2015 - 03:13
Ishrana

Kada kupujete zdravu hranu, imate najbolje namjere. Ali, ako je jedete na pogrešan način, možete da izgubite vrijedne hranljive sastojke i uz to unesete više kalorija nego što ste planirali.

Evo nekoliko najtipičnijih primjera pogrešno pripremljenih zdravih namirnica.

Kikiriki puter
Odličan je izvor proteina. Ali, pazite koju vrstu kikiriki putera birate i izbegavajte one koji sadrže dodati šećer, so i hidrogenizovana ulja. Birajte prirodni kikiriki puter, bez aditiva i konzervanasa ili ga napravite sami, mljevenjem zrna kikirikija u blenderu. 

Suho voće
Kada je potrebno na zdraviji način zavarati želju za slatkim, suho voće je odličan izbor - samo ako mu nije dodavan šećer. Zato obavezno provjerite deklaraciju (ako šećer nije vidljiv na samom voću). Naravno, voće možete da sušite i sami, u sušari ili rerni.

Jabuke
Jabuka je odličan izbor za užinu, jer je slatka, sočna i bogata vlaknima koja će vas zasititi. Većina minerala (kalcijum, kalijum, folat, željezo) i vitamina (A i C) nalazi se u kori jabuke, ali u kori ostaje i većina pesticida; zato ih neki ljušte. Bolje je da ih jedete sa ljuskom, ali birajte jabuke organskog porijekla.

Brokoli
Najčešće se brokoli jede kuhan mada to nije i najzdraviji metod za uživanje u ovom vrijednom povrću. Oni kojima se ne dopada ukus sirovog brokolija, mogu da ga kratko (nekoliko minuta) kuhaju na pari ili kratko proprže – na ovaj način se samo blago omekšaju drškice i cvijet, a hranljivi sastojci ostanu u „punom sastavu“.

Batat
Bogat je vitaminom A, djeluje kao antioksidans, ima antiupalna svojstva. Prženi batat nije najzdraviji način da uživate u ovoj namirnici. Prženjem ga „obogaćujete“ mastima i kalorijama. Kuhanje i pečenje u rerni su mnogo bolji metodi za pripremu batata.

Izvor: 
zdravahrana.com